Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 28 Ιουνίου 2011

Προσοχή στα σενάρια, δεν βγαίνουν πάντα.


Σκηνή πρώτη: Άφρονες βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ σηκώνουν το χέρι για την υπερψήφιση του Μεσοπρόθεσμου. Σκηνή δεύτερη: Αμέσως μετά, σατανικοί Ευρωπαίοι αξιωματούχοι αποφασίζουν να μη δοθεί η ευλογία της πέμπτης δόσης στην Ελλάδα. Σκηνή τρίτη: Αμέσως μετά, ο Παπανδρέου ανακοινώνει την επιστροφή στη δραχμή. Σκηνή τέταρτη (πλήθους): Αμέσως μετά, εκατομμύρια τρομαγμένοι Έλληνες πολιορκούν τις τράπεζες φωνάζοντας τα λεφτά μας, τα λεφτά μας. Σκηνή πέμπτη (ακραίας βίας): Αμέσως μετά, τανκς κατεβαίνουν στους δρόμους για να προστατεύσουν τις τράπεζες, άνθρωποι πηδούν από τα παράθυρα, καταστήματα αδειάζουν. The end!

Το θρίλερ έχει μια διαφορά από τα ανάλογα άλλων δημιουργών, κυρίως του Χόλιγουντ. Δεν διεκδικεί μια θέση ψηλά στο box office, ή έστω ένα - δυο Όσκαρ -πρώτου ανδρικού ρόλου από τον Παπανδρέου ή δεύτερου γυναικείου ρόλου από τη Διαμαντοπούλου. Διεκδικεί την ψήφο των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για το Μεσοπρόθεσμο αύριο και την έντρομη αποδοχή του από τους Έλληνες μεθαύριο. Και παρ' ότι φέρει την υπογραφή του Πάγκαλου, ο γνωστός για τη σκοτεινή φαντασία του αντιπρόεδρος έχει μόνο ένα μέρος από τα πνευματικά δικαιώματα. Αφού όλοι ξέρουμε ότι πρόκειται για ευρωπαϊκή παραγωγή -συμμετέχουν όχι μόνο ο Παπανδρέου και οι υπουργοί του, αλλά κι ο Σόιμπλε, η Μέρκελ, ο Γιούνκερ, ο Ρεν και πολλοί άλλοι.

Ποιος όμως μπορεί τώρα να πει ότι το πολιτικό μας σύστημα έχει ξοφλήσει; Ότι είμαστε στο ίδιο έργο θεατές; Ιδού το θρίλερ - απόδειξη για τα περιθώρια δημιουργικής εφαρμογής της πολιτικής των εκβιασμών. Καραμανλής ή τανκς κάποτε, Μεσοπρόθεσμο ή τανκς τώρα. Με ενδιάμεσες στάσεις διάφορες παραλλαγές του Φως ή Σκότος, Ελευθερία ή Ξερονήσια, μαρτυρική Μακρόνησος ή τουριστική Αλόννησος. Και ιδού η απόδειξη επίσης ότι, αν λείπουν από τη σημερινή κυβέρνηση οι αρετές της ειλικρίνειας, της γενναιότητας, της αφοσίωσης σε αρχές και αξίες, δεν λείπουν εντούτοις από πολλά στελέχη της προτερήματα τα οποία ανέδειξαν προσωπικότητες όπως ο Ντίλιγκερ, ο Καπόνε, ακόμα κι ο Ντον Κορλεόνε.

Θα συμφωνήσετε εντούτοις ότι έχει ένα μειονέκτημα το τρομερό όλον. Αν οι Έλληνες δεν πολιορκήσουν τρομαγμένοι τις τράπεζες, αλλά κυνηγήσουν αγανακτισμένοι σεναριογράφους, σκηνοθέτες, ηθοποιούς και παραγωγούς; Και αντί για τα θωρηκτά του Πάγκαλου μας προκύψει καμιά παραλλαγή του θωρηκτού Ποτέμκιν; Γιατί με τα σενάρια ποτέ δεν ξέρει κανείς...
Καρτερός Θανάσης
 Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/06/2011 στην  εφημερίδα Αυγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου